Početak dohrane za bebe tokom zimskih meseci

0
Foto: pixabay.com

Stiže nam zima, a sa njom i potreba da se unosi sve više vitamina i minerala kako bi imunitet naših malaca bio što snažniji!

Svako godišnje doba nosi sa sobom određene namirnice koje su aktuelne, tj. „sezonske“. Naravno, u svakom momentu uvek možemo da kupimo i neko drugo voće i povrće kome nije sezona, ali prednost se uvek daje namirnicama čija je sezona.

Tokom zime volimo da jedemo kupus, prokelj, celer, kelj, limun, pomorandžu, grejpfrut, mandarinu, kivi, kelerabu, cveklu, spanać, krompir, peršun, praziluk, brokoli, karfiol…

Uvođenje nemlečne ishrane u zimskom periodu

Ukoliko tokom zime krećete u avanturu – uvođenja nemlečne ishrane, na pravom ste mestu! Prateći kalendar uvođenja namirnica, jednostavno možete isplanirati obroke za vašu bebu.

Na samom početku uvođenja, krompir i šargarepa su idealna namirnica za vašu bebu.

Već od 6+ meseci možete ponuditi spanać, brokoli, karfiol…

Celer i peršun umešajte u kašicu sa 7+ meseci.

Praziluk već možete u 8. mesecu da date bebici, u kuvanom obliku, dok kelerabu možete da ponudite u 9. mesecu.

Kelj i prokelj dajte u 10.mesecu, dok citrusno voće ostavite za probu nakon prvog rođendana!

Zimski vitamini i minerali

Kada se pomene vitamin C i namirnice koje su bogate njime, verovatno vam je prva pomisao limun i drugo citrusno voće. Naravno, citrusi nisu jedino voće koje je bogato ovim vitaminom. Ono što je manje poznato jeste da su kelj, kupus i brokoli namirnice koje su izuzetno bogate vitaminom C, a nude se bebi mnogo ranije nego citrusi, tako da možete da budete bezbrižni i sigiurni da će malac unositi dovoljno vitamina i minerala i u početnim mesecima uvođenja čvrste hrane.

Gvožđe, osim u crvenom mesu, možete pronaći i u lisnatom povrću, zatim mahunarkama i raznim žitaricama.

Spanać i brokoli su bogati folnom kiselinom i antioksidantima, kao i vitaminom C.

Celer je izuzetno hranljivo povrće, jer sadrži dosta ugljenih hidrata. Obiluje čitavim nizom vitamina i minerala, a glavni je sastojak u svakoj supi, pored šargarepe i peršuna!

Cvekla je dobra za digestivni trakt, jer je bogata celulozom i pektinom. Takođe bogata je i natrijumom, sumporom, jodom, gvožđem…

Omiljeni zimski recepti prema kalendaru uvođenja:

  • Piletina, brokoli i karfiol (6+)
    Skuvajte parče pilećeg belog mesa. 10 minuta pred kraj kuvanja dodajte opran i iseckan brokoli i karfiol. Kada sve bude gotovo, ispasirajte meso i povrće i ponudite malcu.
  • Potaž sa brokolijem, celerom i spanaćem (7+ meseci)
    Skuvajte brokoli, celer i izblanširajte spanać.
    Stavite u blender i dodajte malo vode iz šerpe u kojoj se kuvalo povrće, izblendirajte povrće.
  • Teletina sa celerom i paškanatom (8+ meseci)
    Skuvati šniclu teletine, ¼ celera i srednji paškanat. Pred kraj kuvanja dodajte i par kolutova praziluka. Ispasirajte sve, po želji dodajte malo maslinovog ulja.
  • Ćuretina sa povrćem  (9+ meseci)
    Skuvati ćuretinu, praziluk, kelerabu. Na kraju dodati maslinovo ulje i izblendirati.
  • Kelj sa krompirom (10+ meseci)
    Krompir, kelj, puter
    Kuvati krompir i pred kraj kuvanja dodati iseckani kelj. Kuvati 15-ak minuta. Kada je jelo gotovo, dodati malo putera i izgnječiti viljuškom.
  • Pire od kelerabe i karfiola sa junetinom (11+ meseci)                                 Srednja keleraba, par cvetova karfiola, šnicla sveže junetine. Skuvati kelerabu i karfiol, pa izblendirati. Junetinu skuvajte u malo vode. Ukoliko beba već ima zubiće, iseckajte na male kockice i ponudite joj, ukoliko još ne jede čvrste zalogaje, ispasirajte sa ostatkom kašice.
  • Cvekla (12 meseci)
    Sastojci: manja cvekla, šargarepa, pavlaka. Oprati i oljuštititi povrće. Skuvati cveklu i šargarepu, ispasirati sa kašičicom pavlake.

Izvor: mojprvizalogaj.rs

 

Povezani Postovi

ODGOVORI

Molimo Vas ostavite Vaš komentar
Molimo Vas upište Vaše ime