Ishranom sprečite prehladu kod sebe i dece

0

Dolazi nam hladnije vreme, a sa njim i sezona virusa i prehlada. No, protiv ovoga se možemo boriti i hranom i time ojačati svoj imunitet. Češći i manji obroci, redovan boravak napolju, fizička aktivnosti pomoći će vam da sačuvate dobro zdravlje. Takođe, nemojte zaboraviti ni odmor i dovoljno sna, iako znamo da je ovo roditeljima ponekad nedostižan cilj.

Evo nekoliko predloga šta koristiti u ishrani ukoliko osećate prve simptome bolesti ili prehlade, ili želite da za zaštitite

  • Citrusi – voće kao što su limun, narandže, limeta i grejp pomoći će svojim velikim količinama vitamina C u odbrani organizma i očuvanju imuniteta
  • Topli biljni čajevi – čajevi će svojim lekovitim svojstvima pomoći uništenju bakterija i virusa, a topla tečnost će pomoći respiratornom sistemu. Decu će voleti čaj blagog ukusa, a mi vam preporučujemo rooibos (crveni žbun), čaj slatkastog ukusa, posebno dobar u toku trudnoće i dojenje.
  • Med – ima dokazano antibakterijsko i protivupalno dejstvo. Ukoliko ga koristimo kao dodatak čaju zajedno sa limunom treba paziti da čaj nije vreo, nego mlak.
  • Pileća supa – Piletina sadrži cistein, amino kiselinu koja pomaže da se nakupljeni sadržaj u bronhijama u plućima smanji. Topla supa pomaže u očuvanju hidratacije a pomaže kod upale grla.
  • Đumbir – istraživanja su pokazala da su čaj i napici od đumbira veoma efikasni u sprečavanju ili ublažavanju simptoma gripe i prehlade. Đumbir je veoma lekovit i pomaže kod grlobolje, glavobolje i viroze
  • Ječmena voda – veoma je lekovita i štiti od svih vrsta upala, a pri tome je hranljiva i ublažava mučninu i povraćanje. Dve kašike ječma se kuvaju 10 minuta u litri vode, a tečnost koju procedite pije se topla dva puta dnevno uz dodatak meda i limuna. Ječam je najbolje prethodno potopiti u vodi preko noći
  • Beli luk – namirnica koju smatraju prirodnim antibiotikom. Beli luk u svežem obliku ili kao dodatak kuvanim jelima svakako će biti dobra zaštita od gripe i prehlade. Sok svežeg belog luka sadrži spojeve sumpora koji utiču na imunitet.

U zimskim danima kretanje je smanjeno, a u ishrani se tada češće koriste namirnice koje su konzervisane, kalorične i spadaju u teže namirnice, dok je svežih namirnica puno manje. Unos hrane sa smanjenim procentom vitamina i minerala, kao i neredovno kretanje može dovesti do zdravstvenih problema, oslabljenog imuniteta kao i viška kilograma. Što više svežeg voća, povrća i kretanja na svežem vazduhu obezbediće vam energiju, odsustvo umora i dobro zdravlje.

MamaKlik.rs

 

ODGOVORI

Molimo Vas ostavite Vaš komentar
Molimo Vas upište Vaše ime