Igre za razvoj dečijih stopala

0
Foto: pixabay.com

Mnogi mališani imaju ravna stopala. Ona nisu samo pitanje estetske prirode, već potencijalni problem kome se treba pridavati značaj. Ravna stopala često mogu da budu uzrok većim deformitetima – krivljenju nogu, nepravilnom držanju trupa, kao i krivljenju kičme.

Stopalo se kod mališana razvija do treće godine, te većina beba i dece ima ravne tabane, kao posledicu prirodnog razvoja stopala. Ipak, sa svojim detetom uvek možete raditi vežbe za stopala i doprineti njhivom boljem razvoju. Ako vežbanje uključuje i zanimljive igre, zabava je zagarntovana.

1.
Hod bosih nogu

Foto: pixabay.com

Za pravilan razvoj dečijih stopala najbolje je hodanje bosih nogu. Najboje bi bilo da dete što više hoda i po različitim podlogama – travi, šljunku, pesku, zemlji… Leto je idealno vreme za to.
I kod kuće bi dete trebalo što više da je boso ili u obući koja imitira hod bosih nogu. U ovakvoj lakoj obući, bez anatomskog uloška, dete može i da izlazi napolje. Ovo važi i za decu koja tek uče da hodaju, ali i za iskusne hodače. Ortopedi savetuju da je najbolje da se detetu kupe prve cipelice tek kad ono stabilno prohoda…

Podloga za hodanje

Foto: korekt.rs

Ako vam godišnje doba ili uslovi ne dozvoljavaju da hodate po pesku ili sitnim kamenčićima, možete kod kuće napraviti vašu “podlogu za hodanje” – potrebna vam je podloga (može poslužiti veći komad iverice, kartona ili čvršćeg platna), a zatim na njega nalepiti predmete različite teksture, koji će biti stimulacija detetovom stopalu. Za lepljenje vam mogu poslužiti sirove makarone, podloge od veštačke trave, sitni kamenčići, gumene bocaklice i drugo.

 

2. Podizanje predmeta

Ovo je igra koja je većini mališana veoma zabavna. Vežbajte sa detetom podizanje raznih predmeta samo uz pomoć nožnih prstiju. U tu svrhu mogu da vam posluže klikeri, komadi tkanine, plastelina, neke manje gumene igračke. Detetu možete zadati zadatak da vežba hvatanje, premeštanje ili ubcivanje predmeta u neku posudu.

3. Hod na prstima ili peti

Foto: roditelji.me

Vežbajte sa detetom tako što ćete naizmenično ići na prstima, a zatim na peti. Hodajte tako po stanu, a ovo možete vežbati i uz neku muziku. U istoj igri sa detetom hodajte naizmenično na unutrašnjoj, a zatim na spoljašnjoj strani stopala. Ukoliko je dete nesigurno, ponudite mu da vežbu izvodi pridržvajući se za vašu ruku. Ovom vežbom razvijate ne samo stopala, nego vežbate i osećaj ravnoteže. Sa starijim detetom možete igrati zanimljive igre i vežbati ravnotežu tako što će dete hodati po gredi ili užetu.

4. Valjanje oklagije

Foto: roditelji.me

Još jedna korisna igra idealna za prevenciju ravnoh tabana. Uzmite oklagiju ili neki drugi predmet valjkastog oblika i dajte detetu da je odgurkuje sredinom stopala. Dete ovo može raditi dok stoji, ali i dok sedi, slaže kockice ili užina. 

5. Masaža i golicanje

Foto: korekt.rs

Detetu će veoma prijati blaga masaža stopala, a ona će sigurno povoljno uticati na prevenciju ravnih tabana. Držite detetovo stopalo u ruci, dok palčevima ispisujete linije od pete ka prstima. Tokom masaže možete podsticati dete da savija prste i grči stopala, što će takođe delovati blagotvorno po razvoj tabana. I za kraj, ne zaboravite – golicanje.

MamaKlik.rs

ODGOVORI

Molimo Vas ostavite Vaš komentar
Molimo Vas upište Vaše ime