6 pitanja o nezi koje svaka trudnica ima

0

Buduće mame obično su zasute raznoraznim savetima. Međutim, često im dobronamerni gestovi prave zbrku u glavi, pa u određenoj situaciji ne znaju kako da postupe. Kako izaći na kraj s ovim?

Za svaku dilemu dobićete gomilu “najboljih” saveta: od mame, svekrve, komšinice, drugarice koje su već postale mame… Ti saveti često mogu biti protivrečni, na primer – jedno valja, drugo ne valja, dok će neko drugi reći da prvo ne valja, a drugo valja… I tako, nikad kraja. Gde je u tim nedoumicama prava istina ili, makar, medicinski opravdana teza?

Donosimo vam sedam pitanja koja često imamo u trudnoći.

1. Fizička aktivnost može da šteti budućoj mami

NETAČNO

Fizička aktivnost preporučuje se trudnicama od prvog trimestra trudnoće pa sve do porođaja. Zahvaljujući adekvatnim i svakodnevnim vežbama, obezbeđuje se pravilno disanje, poboljšava rad limfnih žlezda i jača se tonus mišića.

Bavljenje sportom umanjuje osećaj teskobe, a umor prouzrokovan vežbanjem (pozitivan umor) omogućava zdrav san. Naravno, s fizičkim naprezanjem ne treba preterivati, već je neophodno izvoditi lagane i nežne pokrete, koji organizam neće suviše opteretiti.

Ako gimnastiku kombinujete sa šetnjom, jogom ili plivanjem, postići ćete još bolji efekat i samim tim još bolje ćete se osjećati.

2. Depilacija voskom se ne preporučuje

TAČNO

Kreme za depilaciju, zbog hemikalija koje sadrže, mogu iritirati kožu, ali veću opasnost predstavlja depilacija voskom, jer se kod 90 odsto žena tokom trudnoće javljaju proširene vene i pucaju kapilari.

Svaka mehanička iritacija ovog područja predstavlja pravu traumu za kožu. Preporučuju se brijač (oštar i sa losionom od aloje) i obična pasta za brijanje.

Ako želite dugotrajniji rezultat, upotrebite električni depilator (silk epil), on dlaku čupa iz korena, ali na mnogo nežniji način nego vosak.

3. Kosa opada, ali će izrasti nova

TAČNO

U trudnoći pod uticajem hormona, kosa i nokti blistaju. Nakon porođaja, nivo hirmona se stabilizuje, što mnoge žene primete po tome da im nokti pucaju, a kosa opada. Moguće je da se dogodi da na češlju ili jastuku pronađete gomilu opalih vlasi i da vas to jako zabrine.

Ne očajavajte, to je normalna pojava nakon porođaja. Uskoro će se hormoni vratiti na pređašnji nivo i kosa će ponovo izrasti baš na onim mestima odakle je otpala.

Da se ne biste previše opterećivali ovom neizbežnom pojavom, odlučite se za kraću frizuru.

4. Masaže su opasne

NETAČNO

Masaža može imati samo pozitivan učinak. Počevši od limfne drenaže, koja je korisna za smanjenje otoka te za bolji protok krvi, pa sve do jednostavne masaže leđa, koja odstranjuje bolove u lumbalnom dijelu.

Ne preporučuju se samo one masaže koje se sprovode uz primenu električnih uređaja.

Takođe, treba izbegavati izrazito energične dodire, kao i one direktno usmerene na stomak. U svakom slučaju treba se posavetovati s profesionalnim terapeutom/kinjom i birati nekog stručnog za masažu.

5. Farbanje kose se ne preporučuje

TAČNO

Hemikalije iz farbe za kosu preko kože glave ulaze u krvni sistem te predstavljaju opasnost i za trudnicu i za dete. Mogu se javiti i reakcije na koži. Naime, tokom trudnoće nije zagarantovna bezbednost nijednog proizvoda, čak ni onog koji ste ranije redovno koristili.

Naravno, nekim budućim mamama farbanje neće smetati, pa tokom čitave trudnoće mogu nesmetano koristiti farbe. Onim drugima preporučujemo prirodne boje za kosu (izrađene od biljnih pigmenata), jer one ne bi trebalo da izazovu bilo kakave štetne posledice.

Međutim, iz predostrožnosti, na malom delu kože iza uha trebalo bi proveriti ima li bilo kakavih reakcija na boju. Kana je takođe dobar izbor. Za sve druge intervencije (izvlačenje pramenova, mini-val…) najbolje je sačekati da prestanete s dojenjem.

6. Bolje je tuširanje nego kupanje u kadi

TAČNO

Leći u kadu punu vode te opustiti mišiće i zglobove svakako je dragocjen užitak, ali u trudnoći se pravila menjaju.

Ako je voda pretopla, može doći do naglog pada pritiska, vrtoglavice, pa čak i nesvestice. To se događa zato što toplota širi krvne sudove, usporavajući tako protok krvi.

Kao posledica visoke temperature vode može se javiti i neugodno grčenje trbušnih mišića. Zato je bolji izbor tuširanje prijatno mlakom vodom. Ako baš volite da lažite u kadi, postarajte se da voda ne bude ni prehladna, ni pretopla i budite u vodi dokle god vam je prijatno.

Povezani Postovi

ODGOVORI

Molimo Vas ostavite Vaš komentar
Molimo Vas upište Vaše ime