10 ključnih namirnica u dohrani beba koje podstiču razvoj mozga

0

Pitate se da li je vreme da u ishranu svoje bebe uvedene nemlečnu hranu? Za početak je dobro da konsultujete pedijatra kome verujete, ali imajte na umu da je svako iskustvo različito i da će strpljenje biti vaš najvažniji saveznik.

Pred vama je lista namirnica koje pozitivno utiču na razvoj mozga vašeg mališana

1. Grčki jogurt

Jogurt se širom sveta koristi kao jedna od prvih namirnica koje se uvode u bebinu ishranu. Sadrži kalcijum, proteine i zdrave masti. Uvođenje zdravih masnoća u ishranu vaše bebe pomaže razvoju moždanih ćelija, a i probiotici koje on sadrži doprinose razvoju crevne flore. Nedavna istraživanja su pokazala vezu između naših creva i mozga. Takođe, kremasta tekstura jogurta je idealna za početak uvođenja čvrste hrane dok beba tek uči da žvaće.

2. Avokado

Avokado se takođe često koristi kao prva bebina čvrsta hrana. Avokado je gusto voće bogato zdravim masnoćama, vitaminima i mineralima, a kada se izblendira dobijamo kremastu teksturu koju će vaša beba voleti.

3. Sir

Mladi, meki, neslani sirevi često se uvode na početku bebine dohrane jer su prijatnog  ukusa i beba će ih lako može prihvatiti. Takođe, beba može uzimati mrvice sira rukom i tako da vežba prinošenje hrane ustima. Mladi sir se odlično može kombinovati sa povrćem ili sa palentom.

4. Kaša od celog zrna žitarica

Žitarice su važan deo ishrane svake bebe, a najbolje je da su kaše napravljene od celog zrna žitarica. Cela zrna, kao što su proso, ovas, ječam, kinoa ili heljda se skuvaju, potom izblendiraju i mogu se kombinovati sa voćem ili povrćem. Žitarice su izvor vlakana i bogate su proteinima.

5. Jaja

U bebinu ishranu se najpre uvodi žumance. Belance se uvodi kasnije jer ima više alergena. Žumanca su veoma hranljiva i lako se vare. Žumanca sadrže holesterol koji se nalazi i u spoljnom omotaču nervnih ćelija. Pored toga, sadrže vitamine koji rastvaraju masti, kao što su holin, selen i vitamin B12, a svi su važni za razvoj organa.

6. Orašasti plodovi

Orašasti plodovi su važan izvor zdravih masti, proteina i vitamina rastvorljivih u masti. Zbog toga što su orašasti plodovi visokoalergene namirnice, možete ih uvoditi po malo, dodajući po kašičicu putera od orašastih plodova u kašu od žitarica, jogurt ili mešavinu voća. Sve je više zastupljen suncokretov maslac, upravo zbog toga što je oslobođen najvećih 8 alergena u ishrani, a to su: kikiriki, orašasto voće, soja, proizvodi od mleka, jaja, pšenica, riba i školjke.

Prema najnovijoj preporuci Američke akadeije za alergiju, astmu i imunologiju, visoko hranljiva hrana poput oraha može se uvesti u bebinu ishranu već sa 6 meseci.

7. Jabuke

Jabuke sadrže kvarcetin koji pomaže stimulaciji aktivnosti mozga. Jabuke su jedna od prvih namirnica koje uvodimo kada počnemo da bebi dajemo nemlečnu hranu. Lako se vare, izvor su vitamina i minerala, dobro se kombinuju sa žitaricama i drugim voćem.

8. Sočivo

Postoje različite vrste sočiva, a ova zdrava namirnica se najviše jede na istoku. Posebno je hranljivo jer sadrži vlakna, gvožđe i proteine. Zrna sočiva su meka i lako se kuvaju, a posle se lako izblendiraju. Sočivo je lako svarljiva mahunarka, pa je pogodno da sočivo dajete bebi pre nego što u bebinu ishranu uvedete pasulj.

9. Lisnato zeleno povrće

Možda će u početku biti teže da vaš mališan prihvati da jede spanać samostalno, ali ga zato možete kombinovati sa drugim povrćem. Zeleno lisnato povrće sadrži nitrate, pa se uvođenje ove namirnice preporučuje oko 10. meseca. Spanać sadrži lutein i vitamin K koji doprinose boljoj aktivnosti mozga.

10. Losos

Za bebin mozak koji je razvija je neophodan DHA- omega-3 masna kiselina koja je od suštinskog značaja za kognitivni razvoj. Losos je odličan izvor DHA. Losos se može skuvati i pomešati u pire od povrća ili ga možete ispržiti i bebi davati komadiće lososa ukoliko je naučila ili uči da prinosi hranu ustima.

 

Pripremila: Dragana Martinović

ODGOVORI

Molimo Vas ostavite Vaš komentar
Molimo Vas upište Vaše ime